Cumartesi, Mayıs 14, 2011

MOBBING miş...

Bugün hayatımın en bedbaht bir saatini geçirdim. Nasıl mı? İki tane insan kılığındaki şahsiyetin hem sorularını cevaplamaya çalışmak hem de yılışık duruşları karşısında tüm gülümsememi ve içtenliğimi korumak kolay olmadı. Evet, tahmin edebilceğiniz gibi malum bir iş görüşmesinden bahsediyorum. "Hamile kalma durumunuz var mı" diye salak bir soru sordu bayan Mobing... Tüm samimiyetimle söylüyorum, içtenlikle cevapladım, "yeni evlendik, düşünmüyoruz..." Yani ŞEY yapacağımızı da sormak gibi bir şey... Ne ayıp... Özellikle bayan çalışanların, mülakatta yer almamaları gerektiğini düşünüyorum, özellikle genç olanların. Hele kompleks sahibi birisiyse, sizi süzer, bir bakar, bir daha bakar. Ne bakıyorsa, sanki kendine alacak... Nedense hep kilit sorular sorar, yapacağın işten çok, özel hayatını merak eden cinsten... Off...

Diğer önemli bir konu, çalışma koşullarını neden kötülerler? "Ay çok meşguluz", sanki ortamda siz yokmuşsunuz gibi kikirdemeler, ve bunlar yani bu yazdıklarım, Türkiye'nin en saygın kamu kurumlarından birinde oluyor... Dışarıdan da çok önemli bir yer gibi düşünülür...

Bu ikinci görüşmede şunu anladım; orası benim için doğru yer değil... Yine de son kararı bekleyeceğim ama, orada çalışmanın beni mutlu edemeyeceğine dair açık sinyaller aldım. Ayda beşbin lira verseler bile gözümde yok, çünkü kazandığın parayı harcayacak zamanım zaten olmayacak. Saygı değer mülakat ekibi, sabah dörde kadar süren toplantılardan bahsediyor... Şaka gibi... İnsan değeri yok, özel hayat yok, ne yapayım ben parayı... Bilmiyorum, gerçekten hayat çok zor... Tüm bu olumsuz görüşme sonrasında benim çıkardığım sonuç şu; olumsuz, çünkü mülakatı yapan insanlar çok kalitesizdi, onlar beni işe almak isteseler bile, (alacaklar, çünkü iyiyim, hatta çok iyyim) ben orada mutlu olacağımı sanmadığımdan kabul etmememyi düşünüyorum. Diğer çıkardığım sonuç ise Mobbing kavramı daha işe alınırken hayatımızın içine giriyor, sadece iş sırasında değil...

Bu yazdıklarım, "mutluluk güncesine" hiç ama hiç yakışmadı... Mutlu olacağım bir iş diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder